Κάποτε επιτέθηκαν οι δαίμονες στον αββά Αρσένιο μέσα στο κελλί του και τον ταλαιπωρούσαν. Όταν ήρθαν οι υποτακτικοί του και στάθηκαν έξω από το κελλί, τον άκουσαν να φωνάζει στον Θεό και να λέει: «Θεέ μου, μη με αφήνεις. Κανένα […]
Ο αββάς Δανιήλ διηγήθηκε για κάποιον μεγάλο γέροντα που καθόταν στα κάτω μέρη της Αιγύπτου, ότι έλεγε με απλοϊκότητα πως ο Μελχισεδέκ είναι υιός του Θεού. (*) Ανέφεραν γι' αυτόν στον άγιο Κύριλλο, τον αρχιεπίσκοπο Αλεξανδρείας, ο οποίος έστειλε και τον κάλεσε. Και καθώς ήξερε ότι ο γέροντας είναι θαυματουργός και ότι ο Θεός του φανερώνει οτιδήποτε του ζητήσει, και ότι από απλοϊκότητα λέει αυτόν τον λόγο, χρησιμοποίησε το εξής σοφό τέχνασμα: «Αββά», του είπε, «σε παρακαλώ να με βοηθήσεις, επειδή ο λογισμός μού λέει ότι ο Μελχισεδέκ είναι υιός του Θεού, ενώ άλλος λογισμός λέει· “Όχι, είναι άνθρωπος, αρχιερέας... Διαβάστε τη συνέχεια

