Εγώ – έλεγε κάποιος γέροντας από τη Θηβαΐδα – ήμουν γιος ενός ιερέα των ειδωλολατρών. Όταν λοιπόν ήμουν παιδί, είδα μια μέρα τον πατέρα μου να μπαίνει ως συνήθως στον ναό των ειδώλων για να προσφέρει θυσία, και μπήκα και εγώ ξοπίσω […]
Ο αββάς Δανιήλ διηγήθηκε για κάποιον μεγάλο γέροντα που καθόταν στα κάτω μέρη της Αιγύπτου, ότι έλεγε με απλοϊκότητα πως ο Μελχισεδέκ είναι υιός του Θεού. (*) Ανέφεραν γι' αυτόν στον άγιο Κύριλλο, τον αρχιεπίσκοπο Αλεξανδρείας, ο οποίος έστειλε και τον κάλεσε. Και καθώς ήξερε ότι ο γέροντας είναι θαυματουργός και ότι ο Θεός του φανερώνει οτιδήποτε του ζητήσει, και ότι από απλοϊκότητα λέει αυτόν τον λόγο, χρησιμοποίησε το εξής σοφό τέχνασμα: «Αββά», του είπε, «σε παρακαλώ να με βοηθήσεις, επειδή ο λογισμός μού λέει ότι ο Μελχισεδέκ είναι υιός του Θεού, ενώ άλλος λογισμός λέει· “Όχι, είναι άνθρωπος, αρχιερέας... Διαβάστε τη συνέχεια

