Η πίστη στην εποχή μας

Η μαγεία στην Αφρική
Η μαγεία στην Αφρική

Η Αφρική ανθρωπίνως είναι η πλέον αδικημένη ήπειρος από πλευράς διαδόσεως του σωτηριώδους λόγου του Θεού. Λόγοι φυσικών εμποδίων ή άλλες αρνητικές παράμετροι δεν διευκόλυναν το θείο κήρυγμα στα ενδότερά της, παρά μόνο, ως γνωστόν, στις βόρειες και βορειο-ανατολικές περιοχές της. Ίσως ήταν και το σχέδιο της θείας Πρόνοιας να μεταλαμπαδευτεί η αληθινή Πίστη μόλις τον εικοστό αιώνα.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία καθυστέρησε πολύ να κατέβει στην Αφρική. Ιδιωτικές προσπάθειες φλογερών Κληρικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, με τις ευλογίες των κατά τόπους ορθοδόξων Επισκόπων, εγκαταστάθηκαν σε διάφορα μέρη της Αφρικής και άναψαν μικρές εστίες πνευματικού φωτός. Μόνο, λοιπόν, αυτό το φως της Ορθοδόξου πίστεως και ζωής είναι δυνατό να ζωογονήσει τον Αφρικανό και να τον απαλλάξει από τα βάσανά του, που σχετίζονται αποκλειστικά με τη μαγεία και την ειδωλολατρία.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία στην Αφρική, για όσους δεν την γνωρίζουν εμπειρικά και δογματικά, θεωρείται σαν μια από τις πολυάριθμες θρησκευτικές προτεσταντικές Κοινότητες. Εκπλήττονται όμως από τα θαυμαστά έργα που επιτελούνται μέσα σ’ Αυτήν με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος. Οπότε βγάζουν πρόχειρα το συμπέρασμα, σύμφωνα με τη σταθερή θρησκευτική νοοτροπία τους, ότι οι ορθόδοξοι παπάδες είναι φοβεροί μάγοι. Είναι ανώτεροι απ’ όλους τους μάγους της Αφρικής!

Όχι μόνο ορθόδοξοι, αλλά και άνθρωποι άλλων θρησκειών και ειδωλολατρικών πεποιθήσεων προστρέχουν στους ορθόδοξους ιερείς μας για να λυτρωθούν από τα βάσανα της μαγείας. Ο ιθαγενής ιερέας μας π. Ιάκωβος Μπάνζα εργάζεται επί 20 χρόνια στο Κλιμάκιο του Κολουέζι (Κογκό). Έχει το θείο χάρισμα ν’ ανοίγει τις καρδιές των ανθρώπων. Κατ’ εντολήν τού υπευθύνου του Κλιμακίου μεταβαίνει για να επιλύσει μπερδεμένες δαιμονοδουλειές.

Κάποτε προσκλήθηκε από δύο ορθόδοξες οικογένειες της συνοικίας του Κολουέζι, διότι κάποιος νεαρός μάγος μόλις 12 ετών είχε μαγέψει δύο παιδιά τους. Συνομίλησε με τον νεαρό μάγο. Τον ρώτησε:

– Πώς κάνεις τα μαγικά σου;

– Εγώ έχω τέτοια δύναμη που, αν ακουμπήσω το δάκτυλό μου επάνω στο ρούχο αυτού που θέλω να βλάψω, αμέσως γίνεται αυτό που επιθυμώ.

– Δηλαδή, αν ακουμπήσεις επάνω και στα δικά μου ράσα, θα μπορέσεις να μου προκαλέσεις αυτό που θέλεις;

– Εσείς οι ορθόδοξοι ιερείς είστε όλο φωτιά. Αν ακουμπήσω επάνω σου, θα καώ. Θα χάσω τη δύναμή μου.

Κάποια άλλη φορά ο π. Ιάκωβος μου έλεγε ότι έκανε παρέα με κάποιον συμπατριώτη του μάγο. Μετά από πολλές συζητήσεις συμφώνησαν, όταν ο μάγος κάνει τις τελετές του να είναι παρών και ο π. Ιάκωβος, και όταν ο π. Ιάκωβος κάνει τις δικές του προσευχές να είναι παρών και ο μάγος. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο μάγος δεν μπορούσε να σταθεί την ώρα που ο π. Ιάκωβος έκανε τις προσευχές του. Του έλεγε: «Δεν μπορώ να σταθώ. Κάτι με διώχνει…»

Εκεί στην Αφρική δεν ασχολούνται με τα μάγια μόνο οι μάγοι, αλλά πάρα πολλοί άνθρωποι. Ακόμη και μικρά παιδιά κάνουν σημεία και τέρατα με τη δύναμη του σατανά.

Οι μάγοι είναι τόσο καλά δασκαλεμένοι από τον αρχηγό τους διάβολο, ώστε ποτέ ή σπανίως θα ομολογήσουν τα μυστικά των σατανικών τους σχεδίων και τελετών. Αυτό παρατηρείται ιδιαίτερα στις μάγισσες γυναίκες. Προτιμούν να πεθάνουν παίρνοντας τα μυστικά τους στον τάφο, παρά να τα εξομολογηθούν ή να τα κοινοποιήσουν στους άλλους.

Όταν αποκαλύφθηκαν από τον διάβολο οι τρεις μάγοι που είχαν σκοτώσει τον Κατόκα, φύλακα της φάρμας του Κλιμακίου Κολουέζι, τον Ιούλιο του 1999, μόνο ένας απ’ αυτούς είπε τα εξής εξομολογητικά στον π. Μελέτιο: «Πριν μας βαπτίσετε, πάτερ, ήρθαν τα πνεύματα και μας είπαν τα εξής: «Δεν μας πειράζει αν αποφασίσατε να βαπτιστείτε. Μόνο ένα ζητάμε από εσάς: Να μη μας μαρτυρήσετε στον ορθόδοξο παπά. Μέχρι τώρα είδατε πώς σας βοηθούσαμε σε κάθε πρόβλημά σας. Μη προδώσετε τη φιλία μας. Έχετε κανένα παράπονο από εμάς;»»

Στο Μπραζαβίλ υπάρχουν αυτό τον καιρό τρεις ορθόδοξες ενορίες. Ο π. Ιάκωβος Μπάνζα από το πρωί μέχρι το βράδυ δέχεται δεκάδες ανθρώπους που δεν έχουν καμία σχέση με την Εκκλησία μας. Δεν έρχονται να ζητήσουν υλική βοήθεια, όπως τούτο συμβαίνει στο Κολουέζι, αλλά πνευματική. Έρχονται να βρουν σανίδα σωτηρίας, διότι ο διάβολος, στα δίκτυα του οποίου είναι μπλεγμένοι, τους έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο. Πραγματικά υποφέρει να τους βοηθήσει να εξομολογηθούν τα αμαρτήματά τους και τα παθήματά τους που σχετίζονται με τη μαγεία. Αναγκάζεται ο ίδιος να τους λέει ότι δήθεν στο παρελθόν, πριν βαπτιστεί, ήταν μεγάλος μάγος, ότι είχε σχέσεις όχι με μία αλλά με δύο και τρεις γυναίκες την ημέρα. Μ’ αυτό τον τρόπο παίρνουν θάρρος και του εκμυστηρεύονται τα μυστικά τους. Αρχίζουν να διηγούνται τα δικά τους αμαρτήματα. Έτσι αρχίζει η θεραπεία τους, η κατήχηση και η μελλοντική τους είσοδος δια του αγίου Βαπτίσματος στο Σώμα της Εκκλησίας μας.

Όταν πρόκειται να γίνουν βαπτίσεις, στους εξορκισμούς συμβαίνουν ενίοτε συνταρακτικά γεγονότα. Άνθρωποι που είχαν κάποια σχέση με τη μαγεία και δεν εξομολογήθηκαν καθαρά, πέφτουν κάτω. Φωνάζουν και τρέμουν στο άκουσμα των ευχών της Εκκλησίας μας. Ενώ, όταν προτίθεται ενώπιόν τους ο τίμιος Σταυρός, τρομάζουν, φοβούνται, θέλουν να γλυτώσουν δια της φυγής. Ομολογούν ότι αυτό το Σημείο τους καίει.

Κάποια χρονιά είχαμε στο Κολουέζι σεμινάριο για τους Κατηχητές μας. Ένας απ’ αυτούς, είχαμε ακούσει, ότι δεν είχε πλήρως απαρνηθεί στη ζωή του τη δύναμη της μαγείας. Κατά τη διάρκεια της θείας Λειτουργίας μιας Κυριακής κι ενώ γινόταν η Μεγάλη Είσοδος, ο Κατηχητής Χ. έπεσε κάτω σαν νεκρός.

Ένας άλλος Κατηχητής μας νόμισε ότι μπορεί να το έχει «δίπορτο». Οσάκις υπάρχει ανάγκη να πηγαίνει και στον μάγο της περιοχής του. Το αποτέλεσμα ήταν να δαιμονιστεί. Ταλαιπωρήθηκε αρκετά. Οι άνθρωποι του χωριού του τον απέφευγαν. Άνθρωποι δαιμονισμένοι δεν έχουν θέση μέσα σε μια κοινωνία ανθρώπων. Γι’ αυτό οι Αρχές του τόπου τούς υποχρεώνουν να ζουν στα δάση, μακριά από άλλους ανθρώπους.

Με το θέλημα του Θεού θεραπεύθηκε ο Κατηχητής. Στο χωριό του ήταν και πάλι ανεπιθύμητος, διότι έλεγαν οι άνθρωποι ότι αυτός δεν είναι ο Ν. αλλά ξένο πνεύμα με τη μορφή του. Τον φοβούνταν λοιπόν και τον ανάγκαζαν να φύγει για το δάσος.

Στο Χωριό Μαπέντο, 30 χιλιόμετρα έξω από το Κολουέζι, υπάρχει μεγάλη δαιμονική σφηκοφωλιά. Συχνά διερχόμαστε από εκεί για το επόμενο χωριό Λουανκόκο, όπου είναι το μεγάλο αγρόκτημα της ιεραποστολής μας.

Ένα απόγευμα επέστρεφε ο π. Μελέτιος (νυν Επίσκοπος) από τη φάρμα και σταμάτησε στο ανωτέρω χωριό, διότι άκουσε φωνές και ταραχή. Ο πρόεδρος και μάγος του χωριού είχε καλέσει τους πάντες σε συνεδρίαση. Κατέβηκε ο π. Μελέτιος από το αυτοκίνητο κι άρχισε να πλησιάζει προς τη δαιμονική αυτή σύναξη κρατώντας ένα Σταυρό στο χέρι του. Ο μάγος του έβαλε τις φωνές:

– Μη πλησιάζεις. Θα μου καταστρέψεις τη δουλειά μου. Φύγε γρήγορα…

– Δεν θα σας ενοχλήσω. Απλά έρχομαι κοντά σας να σας χαιρετίσω.

– Όχι, όχι. Εσείς οι ορθόδοξοι παπάδες είστε μεγάλοι μάγοι. Μας εμποδίζετε, ακόμη και με την παρουσία σας!

 

 

Μοναχός Δαμασκηνός Γρηγοριάτης

 

 

 

 

Η μαγεία στην Αφρική

Ορθόδοξη πίστη και ζωή στο email σας. Λάβετε πρώτοι όλες τις τελευταίες αναρτήσεις της Κοινωνίας Ορθοδοξίας:
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter! Θα λάβετε email επιβεβαίωσης σε λίγα λεπτά. Παρακαλούμε, ακολουθήστε τον σύνδεσμο μέσα του για να επιβεβαιώσετε την εγγραφή. Εάν το email δεν εμφανιστεί στο γραμματοκιβώτιό σας, παρακαλούμε ελέγξτε τον φάκελο του spam.
Έχετε εγγραφεί επιτυχώς στο newsletter!
Λυπούμαστε, υπήρξε ένα σφάλμα. Παρακαλούμε, ελέγξτε το email σας.